A Halak gyerek: ponty vagy keszeg…?

Kiről is írunk itt? Halak a gyereked, ha február 19 és március 20 között ünnepli a születésnapját

A nevelési tanács lakonikus: csak szeresd és bátorítsd! 🙂 Ő egy bölcs, nagy lélek, akinek nehéz ebben a materiális, teljesítmény-központú világban gyökeret vernie. A halaknak ugyebár nincs lábuk, a Halak személyiségeknek pedig keserves a földet érés: lélekben ott maradtak valahol a TÁVOLban.

Csecsemőként sokat sírnak, vagy pedig feltűnően halkak. Fontos alaposan tudatosítani a test-határaikat: sapkával, baldachinnal, zoknival. Soká jön rá, hogy hol kezdődik ő és hol a szülei: érzelmileg hihetetlenül azonosul, jobban, mint bárki más. A babahordozás igazán neki való létforma, minél nagyobb a testi egység, annál nagyobb a biztonságérzete.

Benne akar lenni a szeretet-áramlásban, amelyben ő is aktív adó fél.

Érzékeny, bizonytalan, félénk és lassú, viszont minden érzékszervével jelen van: amit megismer, azt teljes mértékig fel akarja térképezni: megízlelni, megszagolni, megérinteni. Az érzékszervei fontosabb barométerek, mint az esze. Mivel sok inger jut el hozzá –olyanok is, amit nem neki szántak pl. egy vita-, mindig időt kell teremteni az oldódásra: jót tesz az úszás és a sok-sok zene, éneklés. Nem eleme viszont a sport, mert ügyetlennek érzi magát (bár nem az) és versenyezni sem szeret (fél bármiféle megmérettetéstől).

Hagyni kell őt álmodozni, azonban meg kell tanítani a feladatok elvégzésére is: terhelni kell szépen fokozatosan és következetesen már pici kortól kezdve. Edzeni kell a céltudatosságát, nehogy később kifolyjanak a lehetőségei a kezei közül.

Sok odafigyelést igényel, mert nem túl talpraesett, elhagyja a dolgait, dekoncentrált és több időre van szüksége. Sokszor az Életnek nincs kivárni a tőle megszülető teljesítményeket, de ő nem lázad a helyezése miatt, elfogadja.

Akkor tanul, ha nagyon muszáj, mert ez a szeretet záloga, vagy ha tanul vele valaki, aki közel áll hozzá (nem egy vadidegen szaktanár). Nem bír sokáig magas szinten teljesíteni, vagy egyvalamire ráfekszik és abban nagyon jó, vagy ő a középszer a suliban.

Tudatosan kell egyengetni őt abba az irányba, hogy önmaga lehessen, ne pedig mást utánozzon, legyen bármennyire is sikeres a minta. Elsősorban a művészetek által tudja magát felfedezni, ahol szabadon teret engedhet a fantáziájának.

Kamaszkorban nagyon felerősödik a sodródási hajlama. Naiv, sok mindent elhisz és nincs komoly veszélyérzete, ami nem túl erős védőháló a rossz társaság és zsákutcák ellen. Ekkor is még hat viszont a szülői tekintély, mint erősebb befolyás. Létfontosságú a folyamatos párbeszéd, a támogatás biztosítása és a gyengéd noszogatás. Különben vagy nagyon könnyen és hamar válik le, vagy elképesztően ragaszkodik a köldökzsinórhoz.

Ami pedig a címbéli haltípusokat illeti: ez alkati kategória. A Halak vagy szálkás, sovány keszeg-alkatok, vagy duci ponty-fazonok. Utóbbi esetben érdemes időben –már óvódás korban- rászoktatni a testtudatos életmódra. Érdekes, hogy kevésbé a genetika dominál, mint inkább az, amit lát: hogy viszonyul az evéshez a szülő pl. bünteti vagy jutalmazza.

Tetszett? Akkor nyomj egy lájkot! 🙂

Címkék: ,
Tovább a blogra »