Füzet-frász avagy „Nem tanul! Mi lesz belőle???”
2014 július 21. | Szerző: Szalai Szilvia |
A nyár a szerencsésebbeknek lazulással, a kevésbé szerencséseknek tanulással telik. Mert valami félresiklott év közben. Nem volt erő, kedve, akarat teljesíteni. De vajon ez már mindig így lesz, mindig kínlódni kell, ha leckéről, vizsgáról, feladatmegoldásról van szó, életkortól függetlenül? Mi látszik abból a horoszkópban, hogy kinek gond eredményesnek lenni, illetve mekkora erőfeszítés által érhet el sikereket a gyerek?
Már az előkérdésekből is kitűnik, hogy összetett dologról van szó. Ha maradunk a tanulásnál –alapfokon, vagy a középiskolában-, akkor két pillér határozza meg az előmenetelt: a kötelességtudat (vagy szorgalom) illetve az értelmi képességek. Jó hírem van: mindkettő kiválóan látható a horoszkópban. Pontosan körbeírható, hogy a gyerek mennyire elszánt vagy éppen lusta, ha nem (feltétlenül) szeretem- feladat elé kerül: inkább nekiesik, mert kihívásnak éli meg, halogatja, nyűgnek fogja föl, vagy becsvágyból adódóan hajt. Persze még számos attitüd létezik!
Azt is megtudhatjuk a gyerekhoroszkópból, hogy kinek milyen a tanulási vagy felfogási képessége, hogyan, milyen módon tanul leginkább hatékonyan: játszva, magolva, vizuálisan. Vagy lassan, de kiváló memóriával, esetleg gyorsan, de dekoncentráltan. És így tovább. Nagy segítség lehet ez egy vizsgafelkészülésnél, ahol szűk a határidő.
Elkerülhető a senkinek sem jól eső suli-kudarc és füzet-frász, ha meg felelő iskolatípust választunk, illetve ha ismerjük, hogy milyen magatartást tanúsít, milyen hozzáállást képvisel a gyerek az adott életkorszakában illetve magával az iskolával kapcsolatban. Ezek a hasznos adalékok szintén rendelkezésünkre állhatnak, ha alaposan megnézzük a személyes horoszkópot. Van ugyanis aki a tanár néni miatt tanul, másokat a tudásvágy motivál, megint mások a csapatszellemtől fűtve érnek el eredményeket. Ezt is jó tudni, és korrigálni pl. szimpatikusabb tanító nénit keresni, olyan helyre iratni, ahol színvonalas a társaság stb.
A címbéli kérdésre válaszolva: igen, látni lehet, hogy kiből lesz cserebogár. Pontos pályaorientációs kép is kirajzolódik (erről majd máskor bővebben) és az is megtudható, hogy lesz-e belőle „valaki”: mennyire sikerorientált és mennyire szerencsés, mennyire és mire jók a képességei.
Távolabbi szempont, de a tanulás sikerét nagyban befolyásolja, ha tudjuk, hogy hogyan tud lazítani a gyerek: mennyi az alvásigénye (és annyit biztosítunk számára), inkább a mozgás tölti fel, vagy inkább a csendben „babrálás” pl. alkotás. Balzsamozza-a a lelkét valamelyik művészet, jobb-e neki társaságban vagy könnyebben tud pihenni, ha békén hagyják. Senki nem tudja kihozni magából a maximumot, ha nem adottak ehhez a körülmények, és még egy nagyobb gyerek, egy kamasz sem feltétlenül tudja pontosan megfogalmazni, hogy mi esne jól neki. Van viszont egy csalhatatlan iránytűnk, a gyerekhoroszkóp, amely gyakorlati tanácsokat képes adni ezekben a témákban is. Szóval épp elég, ha a gyerek rágja a ceruza végét, a szülőnek nem kell, vannak válaszok! 🙂
Kommentek
Kommenteléshez kérlek, jelentkezz be: