Ki hogyan viszonyul az iskolához, csillagjegyek szerint motiváló ötletekkel
2014 szeptember 1. | Szerző: Szalai Szilvia |
A gyerekek alapvetően úgy viszonyulnak az iskolához, mint a szüleik a munkájukhoz, de ezt idővel átszínezi az egyéni attitüd, amibe oroszlánrészt jelent a csillagjegyük. Vannak lelkesek, akik már augusztus elejétől felfokozott állapotban vannak; vannak a közömbösek és vannak a picit vagy nagyon feszültek. De ez csak a felszín! Vajon mi az igazi belső hozzáállásuk? Rögtön kiderül!
A KOS:
Várja a becsengetést, mert számára kihívás. Érdekli, hogy mi fog vele történni. A tavalyi kudarcokat már rég kiheverte, és meg van róla győződve, hogy remek dolgok fognak vele történni az új tanévben, nem fél az új kalandoktól. Alig eszik, alig alszik eleinte, majd néhány hét múlva rohamosan fogy az érdeklődés. Ilyenkor kell új szakkör, vagy sport után nézni.
A BIKA:
Nehezen adja fel a vakációban megszokott kényelmesebb tempót, hidegrázást kap a vekkertől és a nógatásoktól, ami a sulival jár. De ezt nem mondogatja, békésen készül, morfondírozik rajta, hogy idén miben lehet majd jó; mi változott vajon az osztályteremben és kivel érdemes majd jóban lenni. Csendben tervezget.
AZ IKREK:
Már várja, hogy mindenkinek beszámolhasson a nyáron szerzett élményeiről, és arra is kíváncsi, hogy a többiekkel mi történt. Vajon Marika néni lefogyott-e; ki tanítja majd a törit és megnőtt-e Andi haja? Az iskola csupa-csupa megválaszolandó kérdés, ám hamar el lehet telni vele. Novemberre garantáltan úgy érzi, hogy nem elég, és ideje új horizontok felé nézni. Ekkor sok kirándulással, hétvégi családi programmal lehet felkavarni az érdeklődését.
A RÁK:
Mindenütt jó, de legjobb ott, ahol már ismerős a terep. Az évkezdés mindig szorongás, mert sok benne az ismeretlen. Sok odafigyelést kíván a gyerek az első hetekben. Ugyanakkor bizsergető augusztusi érzés, hogy ismét lehet találkozni a többiekkel, nagyokat lehet majd dumcsizni, és az élet is egyértelműbb és megnyugtatóbb szeptembertől: tehát suliba járni jó!
AZ OROSZLÁN:
Ha jó tanuló, örömmel megy iskolába, mert itt az alkalom, hogy újabb dícséreteket, okleveleket zsebeljen be. A nyár erre kevésbé alkalmas. Ha viszont nem éppen eminens, akkor láthatóan elege van az egész cirkuszból: a rutinból, a szabályokból, a hülye osztálytársakból, és az unalmas órákból. Találjunk olyan hobbit, amit velünk együtt gyakorolhat, amiben megélheti a találékonyságát és nincs szabályokhoz kötve általa.
A SZŰZ:
Nem tűnik lelkesnek, de belül várja, hogy rend legyen körülötte, kiszámíthatóak legyenek újra a napok. Most már épp elég a nyár bohókásságából, nem baj, ha akadnak feladatok. Őszre tehermentesítsük őt az otthoni feladataitól, hadd vesse bele magát a tanulásba a saját ritmusába. Neki több időre van szüksége a belendüléshez.
A MÉRLEG:
Várja is, meg nem is. A találkozások öröme lázba hozza, a „nem szeretem tárgyak” ismételt felbukkanása viszont nyomasztja. Az új óráknak, tanároknak, osztálytársaknak örül, amit eddig sem csípett, azt viszont továbbra sem fogja. Számára a legjobb, hogy ismét a megszokott arcokkal lehet bandázni, ezt jelenti voltaképpen az iskola.
A SKORPIÓ:
Iskolakezdés? Na és?!? Őt eléggé nehéz ilyesmivel kizökkenteni, mert nem igazán hat rá a külső kényszer. Könnyen lehet, hogy csak az első ötös vagy épp egyes rázza fel kellőképp. Képes maximálisan csak arra koncentrálni, ami épp érdekli, és ha erről a suliban is hall, akkor szerencsénk van, mert „berántja” őt. Ha nem tanítanak ilyesmit, akkor keressünk egy testhezálló mozgási lehetőséget neki, ahol levezetheti a belső feszültségeit.
A NYILAS:
„Woow, új arcok!” és „Hujujj, oda a szabadság!!!” ez a két ellentétes érzelem rángatja a csemetét egész éven át. Nagyon nehezen szokik bele az ismátelt szabályozottságba és alig várja a kilengési lehetőségeket: füllent, bliccel, vagánykodik. Fontos, hogy iskolaidőn túl ne terheljük agyon, hadd legyen néhány óra szabad mozgástere, vagy legalább egy szabad délutánja a héten. Így koncentráltabb lesz napközben.
A BAK:
Végre, megint lehet szenvedni. Nem olyan ijesztő ez a mondat, mert nyomás alatt lenni neki jó. Az iskola számára mindenképpen teher: vagy édes teher, vagy nyűg, de mindenképpen vinni kell. Kívül nem sok látszik, pókerarccal várakozik, de belül ott a megfelelés vágya vagy kényszere. Oldódik, ha sok-sok motivációt kap, gyakran megjutalmazzuk (nem előre beharangozottan, hanem spontán) és jó példát mutatunk.
A VÍZÖNTŐ:
Szeretlek is, meg nem is! Inkább az utóbbi, de nagy gond nincs belőle: megy csinálja, mert túl akar lenni rajta. Ő az, aki addig méricskéli a helyzetet, míg talál benne a maga számára valami érdekeset pl. vonzza az iskola melletti házban lakó kedves kutyus, vagy az, hogy Pistike anyukája ma milyen fincsi szendvicset fog csomagolni, amiből mindig remélhet néhány falatot.. Meglepő indíték? Lehet, de nem baj és működik. Lássuk be, dícséretes a széles látókör! 😉
A HALAK:
Nagyon stresszes típus, már az is felkavarja, hogy mit vegyen fel az első nap. Nyugtalan és dekoncentrált. Neki még akkor is nagy falat az iskola, ha nem kerül új környezetbe. Állandóan kattog és problémázik, felnagyítja a helyzeteket és megijed tőlük. Igyekezzünk elterelni a figyelmét és a lehető legpozitívabb képet fessük a várható kihívásokról.
Lájkold, add tovább! Köszi! 😉
Kommentek
Kommenteléshez kérlek, jelentkezz be: